Dag 20, Banff, Alberta

26 augustus 2015 - Banff, Canada

Banff in Alberta
Lekker relaxed opgestaan vanmorgen, we hoeven namelijk maar een klein stukje naar Banff te rijden. We pakken weer de Bow Valley Parkway en we zijn zo ongeveer weer de enigen op de weg. Ik denk dat de meesten de snelweg pakken, maar wij hebben geen haast en wie weet zien we nog wat wildlife onderweg. We speuren de weg en de omgeving dus af en zien zelfs weinig vogels. Ho, John remt en draait om. Wat heb je gezien lieverd? Hij dacht een beer, maar dat bleek toch een rotsblok. Maar doordat we omgedraaid waren zagen we wel een moederhert met jong, die ons anders echt niet opgevallen waren omdat ze vanaf onze originele richting niet zichtbaar waren.  Foto's gemaakt natuurlijk, want Jaydee gaat hier zeker weten Bambi en zijn mama in herkennen. Mooi hoor om ze heel alert langs de weg te zien en toen er wat meer auto's voorbij kwamen kozen ze toch voor het bos. Verder naar Banff dan maar weer. Wat een onwijs leuk stadje is dat weer. Veel hout details aan de winkels en hotels in de main street. Ons hotel ligt weer dicht bij het centrum, lekker gezellig door Banff gelopen dus. We moesten toch nog wachten tot de kamer gereed was. Dat is in Canada namelijk rond vier uur in de middag gebruikelijk. In Banff ook een echte Royal Canadian Mounted Police  gezien en onderdeel van zijn werk was patrouilleren te paard in Banff. John schudde hem uit voorzorg maar vast de hand, je weet maar nooit of je nog credit points moet hebben omdat je wat uitspookt. Dit keer dus zeker maar eens geen wildplassen uitproberen.
We hebben 's middags de Banff Gondola opgezocht en zijn de Sulphur  Mountain gaan bezoeken. Aardig steile kabelbaan en ondanks de smog, die ook hier hangt, was het meer dan de moeite waard. Heel veel trappetjes op en af, maar zo mooi aangelegd. Je kunt via een soort boardwalk met traptreden helemaal naar de top van Sulphur Mountain. Ook hier weer heel brutale eekhoorntjes die heel goed weten dat er wat te halen valt bij de bezoekers van deze berg. Veel informatie onderweg op de diverse info borden die hier staan, over Banff, de omgeving, de eerste railway in 1880 hier, teveel om op te noemen. We proberen het allemaal op te nemen in het koppie. Het viel ons mee wat we nog konden zien boven. Het is hier vast nog vele malen mooier met goed uitzicht, maar we hebben evengoed genoten.
Eind van de middag ingecheckt in het hotel, ziet er weer top uit. De avond gebruikt om heerlijk in Banff in een Steakhouse te gaan eten. Even van ons laatste diner in Canada genoten. Getver, morgen weer terug naar Nederland. Het zou best kunnen wennen, Canada. Maar we hebben nog een ochtend in Banff en het is goed zo. Zoveel bijzonders meegemaakt. We hebben echt een fantastische vakantie bijna achter ons. Hier moet je geweest zijn!!

1. Martine:
    27 augustus 2015
    Jaja nog maar ff genieten hoor. Die hoeden staan jullie goed hoor .Hebben jullie al een tweede vakantiehuisje gevonden. Goed vertoeven daar hoor. Ik heb genoten van jullie reisverslag en zelf ook weer onze reis daar beleefd. Goede reis naar huis terug
  2. Margreet von Pickartz:
    27 augustus 2015
    Goede terugreis. Kunnen jullie in het vliegtuig nog lekker nagenieten.
    Gr. Margreet
  3. Mary:
    27 augustus 2015
    Goede reis! Ik heb van jullie reisverslag genoten!
  4. Marleen:
    28 augustus 2015
    Hallo John en Monique. Wij hebben als "vreemden" meegelezen omdat we volgend jaar zelf graag naar het gebied willen waar jullie nu waren. Mooi verslag, we zijn aangestoken door jullie enthousiasme. Dank daarvoor en goede reis!
    Hartelijke groet, Bert en Marllen.