Dag 4 Reisdag van Victoria naar Ucluelet

11 augustus 2015 - Ucluelet, Canada

Vandaag eerst nog even een rondje Victoria gedaan langs de authentieke huizen en de kustlijn. Even gecheckt hoe het tanken hier gaat, want bij veel pomps moet je eerst afrekenen voordat je kunt tanken. Dat is even wennen voor Jan de hollander natuurlijk.  Prima systeem en zou in Nederland hier en daar ook kunnen voorkomen dat men wegrijdt zonder te betalen. Nog wat lekkers voor onderweg en op naar Ucluelet. Prachtig stuk Vancouver Island van bijna 300 kilometer. Highway 19 en 4 West, maar op een Highway hier heb je maximum snelheden van respectievelijk 50, 80 en 90 kilometer per uur. Je doet over een stuk van 300 kilometer dus al snel ruim 5 uur. Dat is op zich prima, want je geniet terwijl je door die prachtige natuur rijdt, maar wel iets om rekening mee te houden. Tot nu toe klopt ons reisschema precies met wat in ons pakker van Doets beschreven staat. We zijn via Nanaimo gereden, bij Little Qaulicum Falls op aanraden van de receptioniste van ons vorig hotel gestopt. Lekker een eigen lunch bij een picknick place gegeten en weer verder. Langs Cameron Lake, 1 van de meerdere meren langs de route. En ze geven langs de weg op diverse stukken aan dat het een "narrow winding road" is, nou dat klopt wel. Smal en heel veel bochten. Bij Cathedral Grove even kort gestopt om de grootste Douglas sparren te bewonderen. Onvoorstelbaar hoog en breed en niet in 1 fotoshoot te vangen. Verder via Parksville en Port Alberni. We zijn meteen even langs Tofino gereden om onze excursies van morgen te bevestigen. We moeten er al om kwart over zes 's morgens zijn, dus dat kan maar geregeld zijn. Rond half vijf waren we in ons hotel, de Black Rock Oceanfront in Ucluelet. Wat een luxe, dat wordt even twee dagen genieten. Net heerlijk gegeten, lokaal gevangen rode zalm.  Om te smullen. Heerlijk in het ligbad en nu de blog geschreven. Morgen heel vroeg op, we moeten om half zes uiterlijk wegrijden richting Tofino voor een Bear Watch en een Whale Watch. Er hangt hier bij het hotel een waarschuwing van een gespotte zwarte beer, dus misschien zien we zelfs al een beer voordat we morgen op excursie gaan, haha.