Dag 10, deel 2 Vancouver naar Whistler

16 augustus 2015 - Whistler, Canada

Afscheid van Vancouver Island, als de rest van onze vakantie net zo mooi wordt, dan is het grandioos. Net van de Ferry gereden kom je wel meteen in heel druk verkeer terecht. Dat is even omschakelen na je 10 dagen bijna alleen op de wereld te hebben gevoeld op de Highway. We gaan langs Horseshoe Bay op weg naar Whistler. Eerste stuk echt langs de baai, highway 99. De snelweg dus en je mag hier ........ 60, haha. Maar goed ook, kun je nog een beetje om je heen kijken. We hoeven nog niet op zoek naar een eettentje, want we hebben aan boord van de Ferry een Starbucks en een muffin genomen. Geloof me, van die size muffins zit je vol, maar zo lekker. Zondigen mag tijdens je vakantie. Op weg naar Whistler blijft het aardig druk. We hadden het al in Victoria gehoord van de chauffeuse van onze shuttle naar downtown Victoria, er is een mountainbike evenement hier in Whistler van 7-16 augustus. Gezellig druk in het stadje. De ene sportwinkel na de andere, maar ook heel veel restaurantjes, pubs en het Olympic plaza van 2010. De olympische Winterspelen zijn toen hier gehouden samen met Vancouver. Volgens mij hebben wij Hollanders het toen helemaal niet zo gek gedaan. Alleen maar voetgangers door het hele centrum en aangezien ons hotel in het centrum ligt voor ons dus de auto in de parkeergarage van het hotel en aan de wandel. Via een enorme golfcourt richting de winkelstraatjes. Verleidelijk om ook eens een golfbal te laten vliegen, totdat je de een na de ander ziet blunderen. Ballen naar links of rechts en nog geen meter naar voren of totaal mis geslagen met de club. Toch maar door gelopen richting al het gezelligs in het stadje. Overal live muziek en je ziet van alles voorbij komen van mountainbike outfit tot casual, tot super chique of een vlag op een ..... Je ziet het allemaal voorbij komen. En die Chinezen hè, die fotograferen echt alles. Zelfs als ze een trapje oplopen wordt het gefilmd. Niets te zien dan trap treden, maar ze missen niks. We gaan ons voorbereiden voor morgen. Ruim 300 kilometer naar Ashcroft. Een ranch waar we twee nachten slapen.

1. Martine:
    17 augustus 2015
    Nou jullie zeker nog veel meer moois zien hoor. Blijf er maar van genieten