Dag 2 Vancouver, Capilano Suspension Bridge Park en Sushi aan de waterfront

9 augustus 2015 - Victoria, Canada

IMG_8917IMG_8928IMG_8937

Zo het tijdverschil blijft nog een beetje hangen, want om half vijf vanmorgen waren we beide echt klaar wakker. Vroeg aan het ontbijt dus, een licht continental Canadian breakfast. Scrambled eggs, bacon, maple ham, gebakken aardappels en toast. Bijna breakfast en lunch in 1. Bleken we toch een tafeltje naast Elske Doets, 1 van de eigenaren van Doets, ons reisbureau, te zitten.  Dus nog wat extra aanbevelingen gehad en een leuk gesprek. Even vlot inkopen gedaan voor als we straks wat langer onderweg zullen zijn en op naar Capilano Suspension Bridge Park met de shuttle bus. Leuke daarvan is dat je allebei lekker kunt genieten van de omgeving en ook nog veel onderweg uitgelegd krijgt. Capilano Suspension Bridge Park is echt zeer de moeite waard. De cliffwalk ziet er wat spectaculairder uit in de folder, maar is toch erg leuk om te lopen. De Suspension Bridge was toch wel even wennen. Wat schommel je heen en weer, zeker als het wat voller met mensen wordt op die hangbrug. Mis ik toch de zeebenen die John wel heeft, merkte ik. Geweldige natuur, met bomen van zelfs wel meer dan 1300 jaar oud. Wat een reuzen. Heerlijk gewandeld door het bos, ook via Treetops Adventure via hangbruggen van de ene naar de andere woudreus. Geweldig! Je moet wel uitkijken als je gaat plassen voor de raptors. IMG_8988(denk ik meteen aan Jurassic Park films, maar het bleken drie mooie roofvogels te zijn :) Terug met een ouderwetse trolley en een helemaal in het plaatje passende chauffeur. Stukje Vancouver geschiedenis opgesnoven, dankzij de goede man. 's Middags heerlijk door Vancouver gewandeld, op weg naar de Waterfront. Volop winkeltjes, cruiseschepen, heli's, watervliegtuigen enz. Gezellig deel van Vancouver gezien. Op de terugweg het door Elske Doets aanbevolen sushi restaurant bezocht, Miku. Wat een toppertje! Ook weer super vriendelijk geholpen. En met stokjes eten valt dan nog best mee. De excursie van morgen is door de receptie van ons Hotel an bevestigd, dus morgen op naar Victoria waar we walvissen gaan spotten. (druk voor meer foto's op de verwijzing Foto's)

IMG_6953IMG_6945IMG_6948

1. Martine:
    9 augustus 2015
    Wat is dit genieten hé zo mooi.